چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۴۶۷ چهارشنبه, 15 مهر 1394

رئيس سازمان نظام دامپزشکی: نهادهای غيردولتی دامپزشکی تقويت شوند

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

 دکترمحمدرضا صفری درآئین نکوداشت روز دامپزشکی در محل سالن اجتماعات دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: نقش دامپزشکی در سلامتی جامعه بسیار جدی است و در صورت تربیت نیروی متخصص در این زمینه به تضمین سلامت کشور کمک کرده ایم.

به گزارش  روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران به نقل از خبرگزاری ایرنا دکترمحمدرضا صفری دوشنبه شب درآئین نکوداشت روز دامپزشکی در محل سالن اجتماعات دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: نقش دامپزشکی در سلامتی جامعه بسیار جدی است و در صورت تربیت نیروی متخصص در این زمینه به تضمین سلامت کشور کمک کرده ایم.

وی گفت: سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران نخستین همایش حوزه دامپزشکی با عنوان 'یک جهان واحد در سلامت' را بزودی برگزار می‌کند چرا که چاره ای جز داشتن جهانی واحد در حوزه سلامت نداریم و این همایش با تبیین همین هدف برگزار می‌ شود.

صفری در ادامه بیان کرد: توجه به دامپزشکی در کنار سایر حوزه های بهداشتی و سلامتی در داشتن جامعه‌ای سالم بسیار تاثیر گذار است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مدیریت دامپزشکی با بهره گیری از توانایی دامپزشکی در تامین سلامت جامعه موثر است گفت: انجام تحقیقات و پژوهش توانایی دامپزشکی را بالا می برد به همین دلیل دانشجویان این رشته باید به دنبال تحقیق و پژوهش باشند.

صفری اضافه کرد: به منظور بهره گیری از توان سازمان نظام دامپزشکی کشور صدور انواع پروانه‌های اشتغال بخش دامپزشکی و انواع حرفه‌های تولیدی در حوزه بهداشتی و غیر بهداشتی این حوزه به این سازمان واگذار شده است.

همچنین در ادامه مراسم معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: عرصه دامپزشکی یکی از مهم ترین حوزه‌ها در تضمین ایمنی سلامت جامعه است.

ابراهیم حاجی دولو بیان کرد: استان خوزستان پتانسیل‌های عظیمی در حوزه دامپزشکی از جمله بخش‌های دام، آبزیان، طیور و تولید محصولات دامی دارد.

وی با اشاره به ماموریت‌های دانشگاه در حوزه سلامت افزود: یکی از حادثه‌های بسیار مهمی که در حوزه دامپزشکی استان رخ داد تلف شدن تعداد زیادی از ماهی‌های پشت سد گتوند در استان بود.

جاجی دولو در ادامه اضافه کرد: دانشگاه شهید چمران با اهدافی علمی تلاش دارد تا علوم را در اختیار استان قرار دهد و بر این اساس مصوب کرده است پایان نامه‌های دانشجویان بر اساس نیاز استان تدوین و تهیه شود.

در پایان مراسم نیز بحث پرسش و پاسخ بین دانشجویان و مسئولان دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شد.

 

تعداد بازدید : 1750 بار