چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۴۴۳ دوشنبه, 30 شهریور 1394

مشاور رئيس سازمان دامپزشکی کشور: از مهرماه سال جاری، صدور پروانه‌های داروخانه‌های دامپزشکی توسط سازمان نظام دامپزشکي انجام می شود

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در سال 1389 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که در بند (ج) آن، صدور مجوز تأسیس درمانگاه‌ها، مجتمع‌های درمانی، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز مایه‌کوبی به سازمان نظام دامپزشکی محول شود. در همین بند به صراحت قید شده است که صدور این مجوزها در قالب سیاست‌ها و ضوابط حاکمیتی اعلامی از سوی سازمان‌های حاکمیتی که در این بخش منظور سازمان دامپزشکی است، لحاظ شود.

محسن مشکات افزود: سازمان نظام دامپزشکی از آن پس باید زیرساخت‌های لازم را برای این واسپاری مهیا می‌کرد؛ به‌گونه‌ای که در گذشته نیز پروانه تأسیس برخی امور به آنها محول شده است.

وی خاطرنشان کرد: از تاریخ یکم مهرماه سال جاری سازمان نظام دامپزشکی کشور آمادگی خود را برای صدور مجوز تأسیس داروخانه‌های دامپزشکی اعلام کرده است.

مشکات ادامه داد: بر اساس جلسه‌ای که در 21 شهریورماه سال جاری برگزار شد، سیاست‌ها و ضوابط حاکمیتی درباره داروخانه‌های دامپزشکی اعلام و به استان‌ها ابلاغ شد و بدین‌ترتیب سازمان نظام دامپزشکی کشور نیز سازوکارهای لازم را برای بر عهده گرفتن این وظیفه فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: تاکنون پروانه‌ای از سوی نظام دامپزشکی درباره داروخانه‌های این بخش صادر نشده و طبق قانون در ماده 9 و 10 سازمان دامپزشکی کشور مسئول تعیین ضوابط و صدور پروانه‌های این بخش بوده است.

صدور 1751 پروانه داروخانه دامپزشکی تاکنون

مدیر ساماندهی بخش غیردولتی سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: تاکنون یک‌هزار و 751 پروانه برای داروخانه‌های دامپزشکی صادر شده که توسط دستگاه حاکمیتی بوده است، اما از این پس صدور این بخش توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

مشکات تأکید کرد: وظیفه نظارت بر کار داروخانه‌های دامپزشکی از این پس بر عهده شوراهای استانی خواهد بود و علاوه بر آن، سازمان دامپزشکی کشور نیز حق نظارت در مواردی که انطباق با قوانین نقض شود را دارد.

وی اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور در راستای کاهش تصدی‌گری‌ها، بخشی از وظایف خود را به حوزه غیردولتی سپرده است تا بتواند در بحث برنامه‌ریزی فعال‌تر باشد، اما این بدان‌معنا نیست که نظارتی بر کار دستگاه‌های فوق وجود نخواهد داشت.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین گفت: از طریق بازرسان موجود در سازمان دامپزشکی کشور، هر از چندگاهی به‌صورت سرزده بر کار مراکز فوق نظارت خواهیم کرد.

مشکات در ادامه افزود: حدود یک‌هزار و 745 داروخانه غیردولتی، 45 بیمارستان دامپزشکی، یک‌هزار مرکز مایه‌کوبی در مرکز کشور و 230 آزمایشگاه توسط بخش غیردولتی در حوزه دامپزشکی مشغول فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش درمانگاه‌ها و مجتمع‌های درمانی نیز بیش از دوهزار و 500 پروانه صادر شده است و می‌توان گفت که در برخی حوزه‌ها حدود 100 درصد وظایف به بخش خصوصی واگذار شده است.

مشکات تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور ازجمله سازمان‌های پیشرو در واگذاری تصدی‌گری‌ها بوده که در برنامه است بتوانیم سایر تصدی‌گری‌ها را واگذار کنیم

تعداد بازدید : 3158 بار

مطالب بیشتر :