چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۲۳۴ شنبه, 11 بهمن 1393

دکتر صفری: پرداخت حقوق ناظران بهداشتی توسط دولت امری اجتناب ناپذیر است

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

تهران - ایرنا - رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: برای تولید محصول سالم نیاز است تا دولت حقوق ناظران بهداشتی مستقر در واحدهای تولیدی، کشتارگاه ها و واحدهای بسته بندی را تامین و پرداخت کند تا وابستگی به کارفرمایان نداشته باشند.

 

محمدرضا صفری روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی چند سال اخیر واحدهای تولید مرغ اجداد، گوشتی، مادر و تخم گذار از استانداردهای بالایی برخوردارند، ضمن آنکه سازمان دامپزشکی کشور نظارت های گسترده ای بر واحدهای تولیدی دارد.

وی به حضور و نقش ناظران بهداشتی در حوزه تولید، کشتارگاه ها و واحدهای بسته بندی محصولات پروتئینی اشاره کرد و افزود: این بخش نیازمند آن است که پرداخت حقوق ناظران بهداشتی توسط دولت تامین و پرداخت شود.

به گفته وی، ناظران بهداشتی که باید مراحل تولید را بررسی، تشخیص، قضاوت و نتیجه کارشان را با شجاعت اعلام کنند، نباید حقوق خود را از کسانی که پرونده شان را قضاوت می کنند (کارفرمایان) دریافت کنند.

صفری با بیان اینکه پیگیری این موضوع از برنامه های سازمان نظام دامپزشکی کشوراست گفت: هزینه پرداخت حقوق ناظران بهداشتی در حوزه کشتارگاه ها و واحدهای بسته بندی نزدیک به 150 میلیارد تومان است، که امیدواریم توسط دولت تامین شود.

وی در ادامه حمایت بیشتر دولت از تولید محصول سالم را خواستار شد و گفت: سلامت پرهزینه و جزو تکالیف دولتی است بنابراین انتظار می رود دولت بیش از پیش از این موضوع حمایت کند و معتقدیم اقتصاد را نباید فدای سلامت و سلامت را فدای اقتصاد کنیم، بلکه باید اقتصاد سلامت محور داشته باشیم.

وی مزیت بخش کشاورزی را در تولید محصولات با کیفیت و سالم دانست و اظهار داشت: برای حضور در بازارهای بین المللی و برای آنکه در داخل کشور انسان سالم که محور توسعه است را هدف قرار دهیم، باید به سمت گسترش تولیدات سالم حرکت کنیم.

صفری ادامه داد: سلامت از مزرعه شروع و تا سفره مردم ادامه دارد و محیط زیست، منابع طبیعی، گیاه پزشکی و تولیدات دامی سالم همگی در زنجیره تولید محصول سلام قرار دارند.

وی با بیان اینکه بخش دام و طیور کشور در راستای اقتصاد سلامت محور حرکت می کند، گفت: یکی از دلایل این امر آن است که صنعت طیور و در پی آن صنعت دام توسط بخش خصوصی شکل گرفته و این بخش در فرایند بهبود جلوتر از دولت بوده است.

وی، روند تولید شیر در کشور را به لحاظ کیفیت و سلامت رو به توسعه خواند و افزود: بررسی آزمایشگاه های مرجع دامپزشکی این نتایج را نشان می دهد.

وی ادامه داد: اکنون در بسیاری از واحدهای صنعتی شیر با بار میکروبی زیر 100 هزار در سی سی است درحالی که در استاندارد اتحادیه اروپا بار میکروبی زیر یک میلیون در سی سی تعیین شده است.

به گفته صفری، بهره گیری از تکنولوژی های روز در کل فرایند تولید واحدهای دامداری به ارتقای کیفی تولید شیر کمک کرده است.

منبع: ایرنا

 

تعداد بازدید : 3050 بار