چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۷۴۶ شنبه, 02 بهمن 1395

با تدبیر مدیر کل دامپزشکی استان تهران مشکل جابجایی کادر بهداشتی کشتارگاههای دام شهرری حل شد

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

با تدبیر مدیر کل دامپزشکی استان تهران مشکل جابجایی کادر بهداشتی کشتارگاههای دام شهرری حل شد

از مورخ 26 دی ماه سال 1395 زمزمه هایی در گروه تلگرامی مسئولین فنی بهداشتی مبنی بر طرح چرخشی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی در حوزه کشتارگاههای دام شهرستان ری آغاز شد. طی تماسها و مکاتبات کادر بهداشتی کشتارگاههای دام شهرری با انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران موضوع سریعاً در دستور کار جهت پیگیری قرار گرفت.

پس از بررسی ها مشخص شد 25 دی ماه از سوی ریاست محترم اداره دامپزشکی شهرستان ری نامه ای به مدیریت کلیۀ کشتارگاههای دام زیر مجموعه ابلاغ شده است و ضمن معرفی کادر جدید، دستور به تسویه حساب با کادر پیشین داده و اعلام شده بود از اول بهمن ماه تا اطلاع ثانوی فعالیت آن کشتارگاهها با کادر بهداشتی جدید مجاز خواهد بود.

با پیگیری انجمن مشخص شد، سازمان دامپزشکی کشور و اداره کل دامپزشکی استان تهران هیچگونه مصوبه ای در خصوص طرح چرخشی و یا جابجایی کادر بهداشتی با این وسعت نداشته است.

با توجه به حساسیت موضوع و نگرانی های کادر بهداشتی مشمول ابلاغیه از آینده شغلی خود، انجمن برای مورخ 95/10/29 تقاضای تشکیل جلسه فوق العاده هیئت مدیره نمود و از مدیر کل محترم دامپزشکی استان تهران و کلیه مدیران کشتارگاه به همراه کادر بهداشتی مربوطه و انجمن صنفی کشتارگاههای دام جهت شرکت در جلسه در محل قانونی انجمن دعوت بعمل آورد.

با توجه به محدودیت زمانی مدیر کل محترم دامپزشکی استان تهران و اظهار علاقه ایشان به حضور در جلسه، محل تشکیل جلسه به سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان تهران تغییر یافت.

در مورخ 95/10/29 از ساعت 14 الی 15 جلسه در محل مذکور با حضور مدیر کل دامپزشکی استان تهران، معاونت سلامت، رئیس اداره بهداشت، مسئول کشتارگاهها، هیئت مدیره انجمن مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، نماینده مدیران کشتارگاهها و رئیس انجمن کشتارگاههای دام کشور (با توجه به همزمانی جلسه از پیش تعیین شده انجمن کشتارگاههای دام استان تهران) و کلیه کادر بهداشتی کشتارگاههای دام شهرستان ری برگزار شد.

با تدبیر مدیر کل دامپزشکی استان تهران مشکل جابجایی کادر بهداشتی کشتارگاههای دام شهرری حل شد

در شروع جلسه، دکتر تشکری، رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران با طرح موضوع و عدم ابلاغ رسمی به کادر بهداشتی، به بیان مشکلات پیش آمده برای کادر بهداشتی کشتارگاههای دام شهرستان ری پرداخت و تقاضای رسیدگی به موضوع را نمود.

در ادامه آقای دکتر برائی نژاد نگرانی ها و دغدغه های کادر بهداشتی را کاملا بجا و منطقی دانست و گفت با توجه به مسائل حقوقی از جمله سنوات خدمت و بیمه نمیتوان با این وسعت و در زمان کوتاه  همکاران را جابجا کرد و اساسا موضوع طرح چرخشی جابجایی کادر بهداشتی کذب محض است و فقط در مورد کادر بهداشتی یک کشتارگاه تصمیم گیری خواهد شد و کادر بهداشتی بقیه کشتارگاهها کما فی السابق در محل کار خود به انجام وظایف ادامه خواهند داد.

مدیر کل دامپزشکی استان تهران در ادامه گفت پیرو نامه قبلی مجددا نامه ای به اداره دامپزشکی شهرستان ری ارسال می شود تا ضمن اعلام نظر دقیق اداره کل، موضوع جابجایی کادر بهداشتی منتفی شود.

در ادامه دکتر تشکری ضمن قدردانی از اقدام عاجل آقای دکتر برائی نژاد در حل مشکلات کادر بهداشتی کشتارگاهها خواستار نظارت دقیق اداره کل دامپزشکی به قراردادها و حقوق پرداختی به کادر بهداشتی شد و گفت تا مادامی که نظارت بر پرداخت حقوق و اجرای دقیق آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی و  طرح رتبه بندی واحدها و مسئولین فنی بهداشتی تحقق نیابد کادر بهداشتی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و نظارت بهداشتی بر مواد خام دامی را قطعاً تحت تاثیر قرار می دهند.

همچنین دکتر تشکری انجمن را به عنوان بازوی اداره کل در امور مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی معرفی کرد و گفت با توجه به تمرکز اداره کل به امور نظارتی و حاکمیتی، انجمن آمادگی دارد در خصوص مسائل مرتبط با مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی از جمله نظارت بر قراردادها کمکهای لازم را در کنار اداره کل انجام دهد.

در پایان دکتر برائی نژاد مدیرکل دامپزشکی استان تهران از مساعدت این اداره درجهت برطرف نمودن موانع و مشکلات پیش رو در راستای قوانین ومقررات سازمان دامپزشکی خبر داد.

جلسه در ساعت 15 با ذکر صلوات به پایان رسید.

با تدبیر مدیر کل دامپزشکی استان تهران مشکل جابجایی کادر بهداشتی کشتارگاههای دام شهرری حل شد

تعداد بازدید : 2447 بار

مطالب بیشتر :