چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۲۸۸ چهارشنبه, 02 ارديبهشت 1394

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت از قول وزیر بهداشت برای ادامه فعالیت بخش دامپزشکی در زیر مجموعه وزارت بهداشت خبر داد

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

رسول خضری - عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس - بخش دامپزشکی زیر مجموعه وزارت بهداشت فعالیت کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از احتمال شیوع تب مالت به دلیل کنترل نشدن بیماری‌های دامی خبر داد و گفت: در این میان لازم است حوزه دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت کند تا بتوان نحوه نظارت بر دام‌ها را وسعت داد.

رسول خضری در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره شیوع تب مالت به دلیل کنترل نشدن بیماری‌های دامی، افزود: متاسفانه باید این واقعیت را پذیرفت که نظارت دقیق و جدی در بحث فعالیت دامداران وجود ندارد که همین مساله به شیوع تب مالت منجر شده است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بدون‌شک انسان به عنوان میزبان واسط ممکن است دچار عارضه تب مالت شود که در نهایت ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری را نیز برای وی به همراه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه دردهای مفاصل و مشکلات پوستی از عوارض تب مالت به شمار می‌رود، تصریح کرد: متاسفانه درمان این بیماری نیاز به مدت زمان طولانی دارد و زمان نسبتا زیادی را باید برای درمان سپری کرد.

وی با بیان اینکه امروزه صدها نوع بیماری مشترک بین انسان وحیوان وجود دارد، یادآور شد: در این میان علاوه بر نظارت بر کنترل دام‌ها در کشور لازم است حوزه دام‌پزشکی زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت کند تا بتوان نحوه نظارت بر دام‌ها را وسعت داد.

خضری با یادآوری برگزاری جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هاشمی وزیر بهداشت، افزود: این قول از وزیر بهداشت گرفته شد تا با همکاری وزارت علوم و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی بخش دام‌پزشکی زیر مجموعه وزارت بهداشت فعالیت کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: واقعیت آن است که اگر نظارت و کنترل بر وضعیت دام صورت نگیرد بیماری‌های زیادی وارد چرخه غذایی انسان خواهد شد که به طور حتم کنترل آن نیازمند مدیریتی یکپارچه و واحد است که باید سیاست‌گذاری آن از سوی وزارت بهداشت صورت گیرد.

 

تعداد بازدید : 2040 بار