چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۲۱۶ پنج شنبه, 15 آبان 1393

سوالات مسئولین فنی از سازمان نظام دامپزشکی در خصوص افزایش 3/3 برابری حق عضویت

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

 

تعرفه عضویت سازمان نظام دامپزشکی از سال 91 تا 93 (افزایش 233% یا 3/3 برابر)

سال 91 - 300,000

سال 92 - 500,000

سال 93 - 900,000  + 100,000  صدور کارت عضویت = 1,000,000 ریال

تبصره 1: در صورت انقضای مدت اعتبار عضویت، فرد مشمول جریمه دیرکرد خواهد شد !

تبصره 2: حق عضويت به صورت دو ساله دريافت مي‌گردد.

 

تعرفه رسمی حقوق مسئول فنی کارگاه بسته بندی در کلانشهر از سال 91 تا 93 (افزایش 61% یا 1/6 برابر)

سال 91 - 12,626,280

سال 92 - 15,782,850

سال 93 - 20,386,307

 

حال این سوالها پیش می آید :

1- آیا حقوق مسئول فنی با این اعداد و ارقام ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی به مسئول فنی پرداخت میشود ؟

2- آیا سازمان نظام از حقوق مسئول فنی در خصوص پرداخت حقوق تعرفه اقدامی انجام داده است ؟

3- با توجه به اینکه یکی از وظایف سازمان نظام حفظ و حمايت از حقوق صنفي دامپزشكان است چرا بعضا مسئولین فنی حقوق ماهیانه 1,100,000 تا 1,300,000 تومانی دریافت میکنند؟ چرا کارفرمایان بعضا مسئولین فنی را بیمه نکرده و یا با حداقل حق بیمه کارگری مسئول فنی را بیمه می کنند؟ چرا عیدی و سنوات مسئول فنی علیرغم مصوبه هیئت دولت و ابلاغ سازمان دامپزشکی حداقل عیدی و سنوات کارگری پرداخت می شود ؟ مگر مسئول فنی دارای مدرک دکترا نیست؟، مگر عضو سازمان نظام دامپزشکی نیست؟ مسئول فنی (دکتر) که تمامی مسئولیت بهداشتی کشتارگاه، کارگاه و یا کارخانه بر عهده اوست با یک کارگر ساده با 5 کلاس سواد شاغل در آن مجموعه چه تفاوتی دارد ؟

4- آیا سازمان نظام در خصوص افزایش 3/3 برابری تعرفه مسئولین فنی اقدامی صورت داده است ؟

5- در صورت دیرکرد پرداخت حقوق مسئول فنی از سوی کارفرمایان آیا سازمان نظام اقدامی انجام داده است ؟

6- با توجه به اینکه کارفرمایان به راحتی میتوانند مسئولین فنی خوش خدمت و دلسوز سلامت جامعه را اخراج و یا از تمدید قرارداد با وی امتنا کنند، آیا مسئول فنی باید پس از ماه ها بیکاری جریمه (دیرکرد) خوش خدمتی خود رانیز به سازمان نظام بپردازد ؟

7- با توجه به اینکه هیچ گونه امنیت شغلی برای مسئولین فنی وجود ندارد و مسئول فنی از تمدید قرارداد خود برای سال آینده مطلع نیست به چه دلیل باید حق عضویت سال بعد خود را نیز پرداخت کند ؟

 

در قانون تاسیس سازمان نظام دامپزشکی مصوب آبانماه 1376 مجلس شورای اسلامی آمده است :

       -   همكاري با مراجع ذيربط براي تعيين و تنظيم و اجراي صحيح تعرفه هاي خدمات دامپزشكي

       -   حفظ و حمايت از حقوق صنفي دامپزشكان و ساير رده هاي حرفه دامپزشكي در برابر اشخاص حقيقي و حقوقي

       -   همكاري در جهت جلو گيري از دخالت اشخاص حقيقي و حقوقي غير مجاز در حرفه دامپزشكي

       -   تلاش در جهت حسن اجرای مقررات و قوانین مربوط به امور دامپزشکی

 

حال سوال مسئولین فنی (که هر ساله جهت تمدید پروانه خود ملزم به پرداخت حق عضویت است) از سازمان نظام این است که آیا سازمان نظام دامپزشکی به وظایف قانونی خود، مصوب مجلس شورای اسلامی، بدرستی عمل کرده است ؟

آیا سازمان نظام دامپزشکی از دخالتهای بیجای کارفرمایان در امور نظارتی مسئولین فنی که در حال اجرای قوانین سازمان دامپزشکی در واحدها میباشند جلوگیری کرده است؟ آیا در حسن اجرای قوانین و مقررات سازمان دامپزشکی در واحدهای مربوطه نظارت داشته است ؟

با توجه به اینکه سازمان نظام برای هر گونه خدمات اعم از کلاس بازآموزی، مجله، عضویت در صندوق تعاون، از اعضای خود هزینه جداگانه دریافت میکند آیا افزایش 233 درصدی حق عضویت عادلانه است ؟

البته افزایش قیمت ناگهانی خدمات سازمان نظام نیز بی سابقه نبوده است و هزینه کلاسهای بازآموزی HACCP که برای مسئولین فنی-بهداشتی اجباری بوده و در صورت عدم شرکت در این کلاسها حق دریافت پروانه ندارند، به یکباره در طی 2 ماه دچار افزایش 50 درصدی شده و از 200,000 تومان به 300,000 تومان افزایش یافته است !

و در پایان سوال آخر این است، سازمان نظام دامپزشکی با حق عضویت تقریبا 800 نفر مسئولین فنی-بهداشتی استان تهران که تقرایبا درآمد سالیانه 720,000,000 ریال برای آن سازمان دارد، چه گامی در جهت بهبود معیشت مسئولین فنی-بهداشتی مواد خام دامی، دارویی، پرورش دام و طیور  و بطبع آن افزایش سلامت و بهداشت جامعه خواهد برداشت ؟

از سازمان نظام دامپزشکی تقاضا داریم به سوالات مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی که اعضای عمده سازمان نظام دامپزشکی را تشکیل میدهند، پاسخگو باشند .

 

 

تعداد بازدید : 9185 بار