چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۲۱۲ دوشنبه, 14 مهر 1393

بیان مطالبات مسئولین و ناظرین بهداشتی از زبان وزیر بهداشت و رئیس کمسیون اجتماعی مجلس

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)

 

وزير بهداشت: نظارت دامپزشکی بايد از بخش توليد مستقل باشد

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هزینه نظارت دامپزشکان بر کشتارگاهها ، مراکز دامی و بخشی از تولید مواد غذایی بر عهده خود تولید کننده است ، گفت: متأسفانه دامپزشکان ما از همان که باید نظارت کند،‌ حقوق می گیرد و طبیعی است که این نظارت ناقص باشد.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم روز ملی دامپزشک افزود: طبیعی است که هر جا اعمال قانون باید بشود دامپزشک ما با مشکل مواجه می شود.
وی تأکید کرد: به عنوان مثال وقتی دامپزشک تشخیص معدوم شدن بخشی از کشتار را می کند طبیعی است که تولیدکننده ناراحت شود.
وی گفت: در این زمینه از سلامت مردم ابراز نگرانی و درخواست می کنم ناظران دامپزشکی ما مستقیم کارمند و مأمور دولت باشند.
وزیر بهداشت اظهار داشت : تولید کننده و ناظر دو دستگاه جدا باید باشند و در همین زمینه از مجلس و دولت می خواهم این مشکل را حل کنند.
وی گفت: نمی توان در مراکزی که نیاز به نظارت دولت دارد همکارانی از دامپزشکی باشند که معیشتشان مانع از نظارت دقیق شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه شصت درصد عوامل بیماریزا مربوط به دام است ، افزود : 70 درصد از بیماریهای نوپدید نیز مربوط به بیماریهای مشترک انسان و دام است که توجه ویژه به جامعه دامپزشکی را می طلبد.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه مردم مشکلات زیادی در حوزه بهداشت و درمان دارند گفت: در حالیکه در 30 سال گذشته بیشتر بیماریها و عوامل مرگ و میر ناشی از بیماریهای واگیر بود امروزه 70 درصد بیماریها در حوزه غذا و سبک زندگی مردم است.
وی با تأکید بر اینکه کل نظام هم اینک به حوزه سلامت توجه ویژه ای دارند ،گفت: خوشبختانه دولت حوزه سلامت را یکی از مهمترین اولویتهای خود قرار داده است.
وزیر بهداشت تأکید کرد: اگر جامعه دامپزشکی می خواهد مجد و عزت خود را بازیابد باید نقش ویژه تری در محیطهای علمی و دانشگاهی ایفا کند.
وی گفت: جامعه دامپزشکی باید مورد توجه دولتمردان ، سیاستگزاران ، قانونمداران و همه مردم باشد.

 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: حقوق 1 میلیون و 600 هزار تومانی مسئول فنی دامپزشک یک فاجعه است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: 70 درصد حملات تروریستی و بیوتروریستی دنیا از طریق حیوانات است و اگر دامپزشکان دقت نکنند ، تروریست ها همه جهان را از پا درمی آورند.
آقای عزیزی در مراسم روز ملی دامپزشک با تقدیر از کاهش هزینه های سلامت برای مردم افزود: یکی از افتخارات دولت یازدهم این موضوع است.
وی با بیان اینکه وزیر بهداشت برای اولین بار به غیر از اعتبارات وزارت بهداشت موفق شد 10 هزار میلیارد تومان از مجلس برای تامین هزنیه سلامت مردم دریافت کند ، گفت : این موضوع در برنامه سوم و چهارم هم پیش بینی شده بود اما کسی نبود که این قانون را اجرایی کند.
عزیزی با تاکید بر اینکه شغل دامپزشکی فوق العاده حساس است، افزود: این فاجعه است که حقوق یک دامپزشک یک میلیون و 600 هزار تومان باشد اما حقوق یک آبدارچی وزارت بهداشت یک میلیون و 250 هزار تومان.
وی گفت: فیش حقوقی رئیس سازمان دامپزشکی کشور با دارابودن دو مدرک دکتری ، سه میلیون و دویست هزار تومان است که جای تاسف دارد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: از آقای وزیر بهداشت می خواهیم قسمتی از این 10 هزار میلیارد تومان را به سازمان دامپزشکی اختصاص دهد.
عزیزی همچنین از دولت خواست لایحه افزایش اعتبارات سازمان دامپزشکی را به مجلس تقدیم کند تا نمایندگان با نظر مثبت به تصویب برسانند.
وی گفت: با اینکه سقف اعتبارات بودجه ای سازمان ها همیشه محل مناقشه است اما می شود از خیلی سازمان های دیگر که کارمند زیادی دارند بودجه را کم کرد و به سازمان دامپزشکی اختصاص داد.

 

تعداد بازدید : 2460 بار