چاپ کردن این صفحه
کد خبر : ۲۱۰ چهارشنبه, 12 شهریور 1393

دکتر صفری: ضرورت تخصیص بودجه نظام سلامت به مسئولان فنی

: ارزیابی بینندگان
(0 رای‌ها)


در پی 2 روز برگزاری همایش مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی تهران و پيگيري هاي هيئت موسس انجمن مسئولين فني و ناظرين بهداشتي دامپزشکی استان تهران، پیامکی در تاریخ 93/06/12 در حدود ساعت 16:00 بصورت گسترده از سوی سازمان نظام دامپزشكي كشور با مضموم " دکتر صفری در نشست خبری: * ضرورت تخصیص بودجه نظام سلامت به مسئولان فنی * ابلاغ تعرفه‌های جدیدخدمات دامپزشکی به زودی " منتشر گردید.

در پرتال سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا هم خبری با عنوان "ضرورت تخصیص بودجه نظام سلامت به مسئولان فنی / تشکیلات نظام دامپزشکی بازنگری می‌شود" درج شد.


رئيس سازمان نظام دامپزشكي كشور روز دوشنبه در نشست مطبوعاتي بمناسبت هفته دولت بر ضرورت تخصيص بودجه نظام سلامت به مسئولان فني و ناظرين بهداشتي در كليه اماكن مرتبط با فراورده هاي خام دامي به منظور قطع رابطه مالي بين مسئولان فني و كارفرمايان اشاره نمود و عنوان کرد سلامت جامعه در گرو سلامت مواد غذايی مصرفی است و به طبع آن بايد حقوق صنفي دستندركاران امنيت غذايي و آسودگي خاطرشان حفظ شود.

وی اظهار داشت: مسئولان فنی ناظرین بهداشتی سلامت غذا در واحدهای تولیدی هستند که باید برای تشخیص صحیح و قضاوت استقلال مالی داشته و به هیچ وجه حقوق بگیر کارفرمایان خود نباشند. ضمناً براساس آئین نامه اجرایی ماده ۱۹، در صدد قطع رابطه مالی بین مسئولان فنی و کارفرمایان هستیم. آخرین مرحله تدوین آئین نامه ماده ۱۹ به پایان رسیده و از سال ۸۸ تا به حال چندین بار ویرایش شده است و پیشنهاد نظام دامپزشکی برای حمایت از مسئولان فنی واحدهای تولیدی به سازمان دامپزشکی ارائه شده و بزودی در جلسه مشترک روسای این دو سازمان روی این مسئله تصمیم گیری خواهد شد تا در کنار حفظ استقلال نظر مسئولان فنی حقوق صنفی آنها حفظ شود و این افراد با خیالی آسوده به فعالیت خود در واحدهای تولید مواد غذایی بپردازند.

صفری اضافه کرد: بنابراین برای حل این مشکل باید منابع حداقلی از اعتبارات نظام جامع سلامت به طور مستقل به این بخش اختصاص یابد بطوری که مسئولان فنی دیگر رابطه مالی با کارفرمای خود نداشته باشند.

هيئت موسس انجمن صنفي مسئولين فني و ناظرين بهداشتي استان تهران ضمن استقبال از سخنان دكتر صفری، رياست سازمان نظام دامپزشكی، ضمن تاکید بر ضرورت پيگيري مطالب ايراد شده توسط ايشان تا حصول نتيجه مطلوب، آمادگي خود را براي هرگونه همکارای با سازمان نظام  و پيگيري در این خصوص اعلام مي دارد.

بديهي است اجراي واقعي كليه مطالبات به حق همكاران مسئول فني بهداشتي ضمن ارج نهادن به ارزشهای این صنف زحمتکش در سنگر امنيت مواد غذايي با مأموریت حفظ جان و مال مصرف کنندگان، آرامش و اطمینان خاطر هموطنان را در حوزه امنیت و سلامت مواد غذایی به دنبال خواهد داشت.

متن كامل مصاحبه دكتر صفری را میتوانید در پرتال سازمان نظام دامپزشکی مشاهده نمايید.

 

تعداد بازدید : 2661 بار